Inteligența Artificială și Chatboți pentru magazinele online – ecommerce
Unul dintre exemplele de utilizare cu cea mai rapidă creștere pentru tehnologia AI se regăsește în noile capabilități de comerț electronic integrate cu chatboti. Aceasta tehnologie permite oamenilor să cumpere articole printr-un chatbot care poate oferi apoi și recomandări de achiziție personalizate.
Chatboții folosesc procesarea limbajului natural pentru a comunica cu un om. Un chatbot procesează solicitarea unui cumpărător și accesează învățarea automată pentru a determina cele mai bune produse sau opțiuni pe care le recomandă unui utilizator pe baza tendințelor de cumpărare. De exemplu, dacă un cumpărător cauta incaltaminte de iarna, un bot poate sugera cizmele de top vândute de companie. Botul poate recomanda, de asemenea, șosete de lână alături cu încălțămintea, deoarece știe că oamenii care cumpără ghete, cumpără și șosete de lână, pe baza achizițiilor anterioare.
Peste 4 miliarde de oameni din întreaga lume folosesc activ aplicații de mesagerie. Chatboții lucrează în mod nativ cu aplicațiile de mesagerie, cum ar fi Slack, WhatsApp și Facebook Messenger. Cât de confortabili sunt însă acum consumatorii cu comenzile plasate într-o rețea socială precum Facebook în loc de un site de comerț electronic? Există o ușoară barieră în mintea consumatorului care asociază în mod obișnuit Facebook ca un loc de a păstra legătura cu prietenii, mai degrabă decât un magazin online. Majoritatea utilizatorilor nu văd rețelele sociale ca un loc pentru cumpărături … încă. Pe măsură ce rețelele de socializare, în special Facebook, acoperă mai mult din timpul oamenilor, va exista o extindere naturală și în timp, oamenii vor deveni mai confortabili cu cumpărarea (și prin) prin intermediul rețelelor sociale. Azi, 37% din consumatori ar comanda articole pe o rețea socială în loc de pe site-ul unei companii.
De ce acest lucru este important pentru companii: Cu un bot de comerț electronic pilotat de AI, companiile pot avea un agent de vânzări permanent care poate interacționa cu clienții în mod individual. Pe lângă disponibilitatea 24/7, prezența unui bot de vânzări pe cele mai populare rețele sociale și aplicații de mesagerie din lume, îl face omniprezent. Roboții de comerț electronic pot oferi clienților experiențe de achiziție personalizate, extinzând în același timp acoperirea unei companii. Cea mai ușoară implementare va fi pentru companiile B2C care vând bunuri de larg consum cu un ciclu de vânzare simplu, repetabil. Există multe companii precum Springbot care construiesc roboți de comerț electronic pentru companii, deci nu este nevoie ca companiile individuale să găsească un dezvoltator care să construiască un sistem propriu. Pe măsură ce programele de învățare automată devin mai inteligente, este probabil ca roboții de comerț electronic să poată răspunde la întrebări din ce în ce mai complicate de la potențiali cumpărători și să pună umărul la volume de vanzari din ce în ce mai mari.
Vedeți și studiul de caz al partenerilor noștrii despre angajatul digital in ecommerce (soluție pentru companiile mici și medii ce își desfășoară activitatea în Retail Online).
Inteligența Artificială și Chatboți pentru servicii suport clienți
Există un potențial uriaș pentru toate afacerile de a valorifica capacitățile de procesare a limbajului natural de către AI, pentru a-și servi mai bine clienții și prospecții. În sectorul serviciilor, live-chatul a revoluționat abordarea, consumatorii considerându-l aproape la fel de preferabil ca asistența directă prin telefon și e-mail; HubSpot consideră că roboții pentru servicii pentru clienți sunt următoarea evoluție. Un robot de serviciu oferă cea mai scurtă cale către vizitatorul site-ului web pentru a obține răspunsul pe care îl caută.
Conceptul pe scurt este următorul: un bot compatibil cu AI situat pe site-ul unei companii răspunde la întrebările vizitatorilor, ca de exemplu: Care sunt prețurile dvs.? Care este numărul de telefon al companiei dvs.? Unde este biroul dvs? Vizitatorul primește un răspuns direct în loc să fie nevoit să facă clic prin navigarea site-ului web pentru a găsi acele informații. Majoritatea utilizatorilor sunt deja interesați să primească răspunsuri în timp real de la roboții de pe un site web al companiei.
Dincolo de roboții informaționali aflați pe site-ul web al companiei, mulți clienți se simt confortabil folosind tehnologii compatibile cu AI pentru solicitări de servicii pentru servicii client mai complicate. Companiile pot rezolva ezitările clienților prin completarea programelor de servicii compatibile cu AI cu servicii live. Dacă AI nu poate ajuta clientul, programul poate comuta la un operator uman care poate completa solicitarea. Limita dintre vânzări și servicii dispare, un robot AI poate vinde și gestiona toate solicitările pentru clienți.
De ce este important acest lucru pentru companii: în măsura în care din ce în ce mai multe persoane se bazează pe dispozitivele lor mobile, se așteaptă să rezolve problemele din mers, inclusiv să interacționeze cu reprezentanții serviciilor pentru clienți ai unei companii. Companiile vor avea succes dacă vor ajunge cu activitățile și serviciile acolo unde clienții își petrec deja timpul. În acest moment peste jumătate dintre utilizatori sunt interesați să-și folosească aplicațiile de mesagerie personală pentru conversații din zona de suport client . La fel ca un boții de comerț electronic, roboții automatizați pentru serviciul clienți sunt întotdeauna activi 24 / 7, suporta încărcare dinamică (indiferent de numărul de solicitări) fiind disponibili atat pe site-ul dvs. web, cat și în cele mai populare rețele sociale sau în aplicații de mesagerie pentru a crea experiențe satisfăcătoare post-vânzare. Chat-urile asistate de boți sunt o soluție rezonabilă pentru mărcile care doresc să își extindă serviciile pentru clienți fără a crește prea mult costul.
Evoluție viitoare Chatboți asociați cu AI
Chatboții avansează către roluri bine stabilite în comunicarea cu clienții, deși companiile încă învață cum să profite de ei la maximum. Tot mai multe organizații vor investi în tehnologii de tip chatbot și vor profita de beneficiile lor în viitor.
- Până la 73% din sarcinile de administrare a asistenței medicale ar putea fi automatizate prin inteligență artificială. (Business Insider)
- Până în 2023 chatbot-urile vor economisi până la 11 miliarde de dolari anual în sectoarele bancar, medical și retail. (Business Insider)
- Se estimează că peste 50% dintre companiile mari vor cheltui mai mulți bani pentru dezvoltarea chatbot-ului decât pentru crearea de aplicații mobile. (Gartner)
- Până în 2025, piața chatbot-ului va ajunge la peste 1,2 miliarde de dolari la nivel global. (Grand View Research)
- 70% dintre consumatori își vor înlocui vizitele la magazinele de materiale de construcții sau la bănci cu interacțiunea cu asistenții lor vocali în următorii trei ani. (Capgemini)
Tehnologia bazată pe AI va pune în curând la dispoziția utilizatorilor multe servicii rapide, convenabile și disponibile indiferent de platformă.
Noi la Web Activ vă ajutam să vă eficientizați procesele de afaceri automatizând și implementand procese digitale în compania Dvs. Contactați-ne pentru o problemă digitală folosind formularul rapid de mai jos.
sursa articol: Hubspot