Audit SEO – parte din procesul de optimizare site

Un audit SEO este un proces complex de analiză si examinare directă a site-ului care se face folosind unelte specifice și care generează un set de date extrase din site-ul auditat și mediul în care acesta este accesat.

Scopul auditului SEO auditului este de a identifica problemele globale ale site-ului și obține o listă concretă de recomandări pentru ca paginile site-ului să se poziționeze în motoarele de căutare mai sus decât în prezent. Auditul SEO este un punct de plecare important ce stă la baza unei strategii de promovare de succes. În baza raportului de audit SEO se pot stabili atât obiectivele SEO și acțiunile care trebuie întreprinse în vederea optimizării, care se pot prioritiza pentru a obține cele mai bune rezultate în timp cât mai scurt și se poate decide în cunoștință de cauză viitoarea alocare a resurselor.

Datele obținute sunt interpretate de specialiști cu experiență în programare, SEO și marketing pentru a genera raportul de audit SEO.

Procesul nostru de audit SEO

Modelul și metodologia auditului se bazează pe următoarele componente:

  • analiza calității conținutului site-ului (pagini, seturi de pagini, categorii, servicii, produse) din perspectiva cuvintelor și expresiilor cheie dorite și specifice domeniului de activitate ;
  • analiza calității conținutului site-ului din perspectiva expresiilor cheie predominante și identificarea oportunităților de optimizare;
  • analiza on-page:
    • prezenta relevantă a titlurilor (tile) și a elementelor principale (H1)
    • prezența și relevanța descrierilor meta (Meta Description)
    • existența cuvintelor cheie în conținutul site-ului.
    • optimizare tag-uri (descrieri) Alt imagini (relevante)
    • optimizare structură de legături interne
  • analiza tehnică a site-ului (măsoară capacitatea site-ul de a fi accesat de motoarele de căutare):
    • viteza de încărcare a site-ului (cu impact pentru versiuni desktop și mobile)
    • comportamentul responsiv pentru dispozitive mobile
    • problemele de redirectionare pagini,
    • identificare diferențe între versiuni site (http / https / desktop / mobile)
    • utilizarea unui certificat SSL
    • existența unui Sitemap XML
    • (opțional) existența conținutul duplicat și a celui copiat
    • specificarea limbii utilizatorului
    • existența fișierului Robots.txt
    • linkuri nefuncționale (broken)
  • analiza datelor curente de trafic și căutare, prin instrumentele Google (Analytics, Search Console, Ads), precum și prin alte instrumente specifice;
  • analiza elementelor off-page:
    • situația profilului de linkuri,
    • prezență și performanță pagini în rețele de socializare (cu focus pe Google My Business, Facebook, LinkedIn),
    • recenzii și ratinguri primite online

În vederea auditării situației actuale este necesar accesul complet la datele din Google Analytics și Search Console (cu date colectate pentru minim 30 de zile).

Suplimentar, se pot obține concluzii utile și din analiza datelor din Google Ads (dacă se dorește și utilizarea acestor date – recomandat – este necesar și accesul complet la Google Ads). Raportul nostru de audit este complex și oferă recomandări concrete.

Recomandările cuprinse în raportul de audit includ sugestii și recomandări pentru:

  • lucrări onsite generale pentru îmbunătățirea rezultatelor de căutare (creșterea poziției, respectiv plasarea pe poziții avantajoase –  prima pagină de rezultate);
  • lucrări onsite generale pentru îmbunătățirea scorului de calitate în vederea optimizării organice și reducerii costurilor pe click în cazul campaniilor Google Ads;
  • modalități de lucru onsite în vederea îmbunătățirii constante a conținutului paginilor de categorie și produs;
  • tehnici pentru determinarea acțiunilor fundamentale SEO asupra serviciilor și produselor (mentenanță și optimizare);
  • oportunități offsite (identificare linkuri toxice, recomandări link building);
  • operațiuni de marketing online recomandate (tip operațiuni, canal media, frecvență, potențial de cost, previziune rezultate conform instrumentelor de estimare);
  • listarea lucrărilor recomandate în funcție de importanță, eficiență și costuri implicate, în vederea facilitării deciziilor de implementare și a etapelor de implementare.

Când recomandăm efectuarea unui audit SEO

Auditul SEO este recomandat să fie efectuat cu regularitate pentru orice site, fiind una dintre uneltele esentiale de marketing, prin care-ti poti crește afacerea online. Auditul este însă recomandat mai ales în cazurile în care:

  • Traficul organic (din motoarele de căutare) a scăzut pe website-ul dvs, după modificări recente, redesign sau alte evenimente tehnice majore, legate conținut sau legături externe. Ați lansat de curând o nouă versiune sau vă pregătiți de o refacere integrală, restructurare în profunzime (sau rebranding) a website-ului dvs.
  • Ați început (sau vă pregătiți să începeți) o campanie de promovare online prin Google Ads (caz în care un audit SEO vă va ajuta la mărirea performanțelor și reducerea costurilor campaniei).
  • Infrastructură tehnică s-a învechit pe site-ul dvs. De multe ori, tehnologii folosite pot provoca erori sau mai rău, îngreunează accesul roboților motoarelor de căutare sau chiar a utilizatorilor. Conținutul blocat sau ascuns poate provoca probleme de indexare.
  • Conținutul site-ului este învechit, cu situații frecvente în care cuvintele cheie pe care le utilizați într-o anumită pagină, să nu mai aibă relevanță.

Oferte și prețuri pentru audit SEO – de la 590 euro + tva

Oferta noastră pentru auditarea unui website tine cont de mărimea site-ului, destinația sa (site corporate de prezentare sau magazin online), domeniul sau nișa sa de activitate și nivelul de detaliere dorit pentru fiecare punct din procesul de audit SEO. Pentru un site de prezentare servicii cu focus pe România (și o singura limbă) prețul este mai mic decât în cazul unui magazin online unde prețul este proporțional cu dificultatea analizei nișei site-ului. Prețul nostru pentru o ofertă standard de audit SEO – situație curentă (client și principalii concurenți) – raport și recomandări (strategie, cuvinte cheie, competiție, recomandări acțiuni și modificări onpage / offpage) pornește de la :

  • 590 euro + tva (cca 20 ore) pentru un website de prezentare de dimensiuni mici; termenul de livrare este de minim 15 zile lucrătoare;
  • 990 euro + tva (cca 35 ore) pentru magazin online de dimensiuni mici; termenul de livrare este de minim 15 zile lucrătoare;

Noi, la Web Activ, îți stăm la dispoziție cu o experiență digitală de peste 15 ani. Dacă sunteți în căutarea unui furnizor de servicii SEO pentru website-ul dvs, solicitați-ne o ofertă pentru audit și optimizare site folosind butonul de mai jos.

Meniu