Procesul de optimizare site pentru motoarele de căutare sau pe scurt SEO este complex și extrem de important în contextul creșterii numărului de site-uri în rețeaua globală Internet. Obiectivul său constă în indexarea cât mai bună a unui site de către motoarele de căutare și plasarea paginilor sale în partea superioară în paginile de liste cu rezultatele de căutare afișate utilizatorilor (urmărind ajungerea pe prima pagină, chiar printre primele poziții) după căutări ale anumitor (seturi de) cuvinte cheie.
Azi, Google este cel mai popular motor de căutare, fiind folosit de peste 95 % dintre utilizatorii la nivel mondial; restul procentelor se împart între alte motoare de căutare generaliste precum Bing, Yahoo, Baidoo, Yandex sau specializate (mai multe detalii pe Wikipedia).
Un site bine optimizat va avea un trafic semnificativ generat din motoarele de căutare (Google) care va determina un angajament mai bun și interacțiuni mai multe din partea vizitatorilor (număr vizite și vizitatori, vizualizare pagini, înscrieri la newslettere, cereri de oferte, comenzi sau solicitări de informații). Un avantaj major al procesului de optimizare SEO bine executat este că livrează rezultate bune și consistente pe termen mediu și lung fără a avea costuri mari recurente (pe lângă cele de întreținere curentă). Dacă însă aveți un proiect (nou) și doriți rezultate imediate (trafic) vă recomandăm să alegeți o campanie de promovare online PPC.
Observație importantă: optimizarea pentru motoarele de căutare influiențează numai rezultatele căutării organice (sau naturale) şi nu rezultatele plătite sau „sponsorizate” via servicii Ads (Google, Bing, Facebook, etc).