Interesul tot mai mare și creșterea constantă a volumului de vânzări generate de magazinele online vă determină, cu siguranță, să vă întrebați cum să faceți să alegeți o platformă de eshop cât mai bună și mai puțin costisitoare. Azi sunt disponibile multe tipuri de platforme, de la cele de tipul open source la cele SaaS sau cele complet customizate. Fără excepții, toate soluțiile au avantaje, dezavantaje, pachete de servicii premium cu cost ridicat, prețuri extra pentru personalizare, administrare și promovare. Cum WordPress este acum cea mai utilizată platformă pentru site-uri de prezentare, vă prezentăm mai jos câteva informații generale despre varianta de creare magazin WordPress – WooCommerce.
Ce este WordPress – WooCommerce?
WooCommerce este un plugin (sau extensie) de comerț electronic, open source, pentru platforma populară WordPress. Este un produs gratuit pentru a crea un magazin online, simplu de administrat, flexibil, modular, ce dispune de funcții specifice care permit administrarea produselor, managementul stocurilor și comenzilor, plăți securizate, conectarea cu un curier etc.
WooCommerce este cel mai utilizat și apreciat plugin pentru platforma WordPress, fiind azi folosit, conform statisticilor, de aproape 30 % din platformele de shop online. Platforma oferă multe elemente de personalizare și funcții utile, ce permit o prezentare foarte bună a produselor de orice tip, o bună interacțiune a vizitatorilor cu catalogul de produse chiar și de pe dispozitivele mobile și în final, o experiență plăcută a clienților ca premiză de a reveni pentru achiziții ulterioare.
Instalarea nu implică cunoștințe tehnice avansate sau abilități de scriere de cod. Extensia este relativ ușor de administrat, chiar și de către cei care sunt la primele experiențe cu un magazin online.
Poate fi util atât afacerilor mici, aflate la început de drum, cât și companiilor cu un număr mare de produse și servicii. Permite integrarea de module ce asigură optimizare SEO și creștere a performanțelor pe cele mai importante motoare de căutare.
Pe scurt WooCommerce oferă toate funcționalitățile unui shop online modern și performant.
O scurtă istorie a apariției WooCommerce
Produsul a fost lansat în 2011 ca alternativă la pluginul de comerț online Jigoshop. În 2015, alături de pluginul frate numit WooThemes a fost achiziționat de Automattic, compania mamă a WordPress. De atunci și până astăzi produsele au evoluat împreună și au fost în permanență îmbunătățite pentru a răspunde cât mai bine nevoilor în schimbare și exigențelor din ce în ce mai ridicate ale clienților actuali.
Care sunt funcțiile de bază ale WooCommerce?
WooCommerce este conceput special ca o extensie pentru un site construit pe platforma WordPress. Prin integrare, transformă un site cu utilizări obișnuite într-un magazin online simplu sau complex, cu funcționalități extinse, astfel încât proprietarul să nu mai aibă nevoie să apeleze la alte surse externe pentru a-și gestiona eficient vânzările online. Iată care sunt funcționalitățile de bază oferite de WooCommerce:
1. Încărcarea și listarea catalogului de produse
Oricare ar fi tipul produsului, fie că este vorba despre un produs fizic, virtual sau digital, de un serviciu sau de o afiliere, extensia permite administrarea, încărcarea, descrierea și încadrarea lui după mai multe criterii, tipuri și categorii (ca de exemplu culoare, mărime, tag etc). Această modalitate de listare contribuie la o mai buna clasificare a produselor și la îmbunătățirea experienței oferite utilizatorilor.
Platforma permite și vânzarea de produse care pot fi descărcate, precum cărți, cursuri, înregistrări video sau audio, programe, aplicații etc.
2. Sistem cont client
Zona protejată în care utilizatorul își poate crea un cont folosind și stocând date personale (nume, email, adrese de livrare). În aceasta zona clientul va regăsi și istoricul său de comenzi, facturi respectiv listele de produse favorite.
3. Modul proces comanda
Sistemul de procesare comenzi permite clienților să adauge produse în coșul virtual și să finalizeze comanda, cu crearea contului de client sau fără. De regula secvențele standard ale procesului folosesc paginile de coș, check out și confirmare comandă.
4. Module de logistică, transport, plată online
Posibilitatea simplă de integrare de module ce permit urmărirea comenzilor, volumului și statusului livrări sau plata online sunt utile oricărui administrator de magazin virtual care vrea să le ofere clienților servicii complete.
Toate aceste funcții, în variante atât gratuite, cât și contra cost, permit o gestionare completă și eficientă atât a relațiilor cu clienții, cât și a stocurilor, comenzilor și încasărilor.
5. Elemente de marketing: discounturi sau cupoane de reduceri
Oferirea de discounturi de bun venit sau la anumite achiziții este de mare efect atunci când doriți să atrageți clienții spre magazin. Rezultatul poate fi câștigarea unui lead sau a unui client potențial, o vânzare, dorința de a cumpăra mai mult, o recomandare etc. Setările se pot face în funcție de procente din valoare produselor, o sumă fixă, reducere la un anumit volum de vânzări sau de la un anumit volum de vânzări ș.a.
6. Funcții de raportare și statistici
Culegerea de informații prin rapoarte și statistici despre clienții, intenții, preferințe, cele mai accesate pagini ș.a poate fi foarte utilă în orientarea direcției de diversificare a ofertei, achiziției de noi produse, dezvoltării ulterioare a magazinului. Existența funcției de colectare date este o bază foarte importantă pentru a vedea care este eficiența magazinului, unde trebuie făcute schimbări sau unde poate fi mărită oferta. Rapoartele oferite de WooCommerce includ: vânzările generale sau nete pe anumite produse sau categorii, pe anumite perioade, numărul de produse vândute, valoarea reducerilor acordate etc. Datele pot fi exportate și folosite de echipa de vânzări sau în contabilitate.
7. Inventar, zone de livrare, notificări pe e-mail
Alături de aspectele menționate anterior, funcțiile de inventar produse, zone de livrare și notificări reprezintă alte unelte extrem de utile pentru a menține și îmbunătății constant performanțele unui magazin online. Rezultatele sunt complet automatizate, ceea ce permite economie de timp și eficiență în organizarea. Există chiar și opțiunea de a fi anunțați atunci când un stoc de produse a ajuns la un anumit nivel sau mai sunt doar câteva bucăți.
Pentru organizarea transportului și alegerea celor mai bune firme de curierat este util să știți unde se află clienții. Aspectul este cu atât mai important cu cât vreți să oferiți la anumite produse sau la anumite comenzi livrare gratuită.
În ceea ce privește notificările pe mail, acestea pot fi setate pentru a fi trimise automat atunci când este plasată o comandă, când un client și-a deschis un cont, când primește un cod sau un cupon de reducere, când a fost primită plata pentru o comandă etc.
8. Elemente care măresc interacțiunea și satisfacția clienților:
- integrare blog
- sisteme de recenzii produse
- module de inscriere la newslettere
- plata online cu card
- generare automată de facturi sau integrare cu un sistem de facturare extern (ex Smartbill)
- integrare sisteme curierat
- conformare prevederi GDPR
Care sunt avantajele unui magazin online WordPress – WooCommerce?
Fiind vorba despre un instrument care însumează multe funcții, prin care se poate obține un magazin online complet funcțional, WooCommerce vine cu multe avantaje. Printre cele mai importante le menționăm:
- Este un instrument open source iar instalarea și utilizarea nu necesită costuri de licențiere.
- Funcțiile de bază sunt extinse pentru a controla și administra un shop online, acoperind marea majoritate a domeniilor de activitate.
- Există plugin-uri suplimentare gratuite sau contra cost, care pot oferi toate funcțiile necesare unui site ecommerce modern, sigur și performant.
- Comportamentul pe dispozitivele mobile este nativ unul foarte bun, incluzând numeroase teme, module și pluginuri suplimentare, ce pot ajuta în a crește conversia și rata de vânzări.
- Este un produs modular, ceea ce înseamnă că puteți folosi din funcțiile și opțiunile disponibile doar pe cele care sunt potrivite pentru tipul afacerii și îl puteți personaliza sau extinde după nevoi și pe măsură ce afacerea crește.
- WooCommerce este sustinut de o echipă foarte mare de dezvoltatori care lucrează în permanență la dezvoltarea și îmbunătățirea produsului.
- Platforma este apreciată și susținută de o comunitate impresionantă, care vă poate ajuta cu numeroase informații și modalități de a vă bucura din plin de cât mai multe dintre funcționalități.
- Oferă opțional un CRM bun, care poate fi utilizat simplu și eficient chiar și de către persoane fără cunoștințe sau abilități tehnice.
- Beneficiază de un nivel de securitate ridicat, în condițiile în care sunt respectate recomandările de update-uri periodice iar mediul de găzduire este securizat corespunzător.
Care sunt dezavantaje unui magazin online WooCommerce?
În comparație cu avantajele oferite, dezavantajele WooCommerce sunt mult mai puține:
- Este un plugin care nu poate fi folosit fără WordPress. Acest aspect face imposibilă instalarea pe alte platforme realizate cu alte programe și obligă în multe cazuri la refacerea magazinului cu acest tip de platformă.
- Unele extraopțiuni foarte bune sunt contra cost. Acesta este de fapt un detaliu întâlnit la majoritatea platformelor. Opțiunile premium sunt costisitoare și schimbă semnificativ bugetul de administrare; chiar și așa, în cazul Woo, ele sunt cele mai ieftine (comparativ cu platforme similare open source).
- Lipsa unei preocupări permanente de întreținere poate expune magazinul la vulnerabilitati frecvente, mai ușor în comparație cu alte platforme.
Care este prețul pentru un shop online WordPress – WooCommerce?
Chiar dacă este vorba despre o platformă open source, ca orice magazin online, el presupune și costuri. În linii generale, costurile de dezvoltare sunt legate de costul temelor de design pentru eshop, instalare extensii de performantă, securitate, automatizări, introducere inițială a conținutului (pagini și catalog produse), opțiuni premium și tarifele percepute de web developer, dacă se doresc modificări, personalizari sau integrări.
Date fiind aceste aspecte, chiar dacă este vorba despre o platformă gratuită, crearea și administrarea magazinului online are costuri în condițiile în care alegeți să lucrați cu profesionist cu experienta. Costurile sunt însă printre cele mai mici (comparabil cu alte soluții open source).
În cazul agenției noastre, bugetul minim pentru realizarea unui magazin WooCommerce pornește de la 1.450 euro. Pentru proiecte cu bugete limitate consultați și lista noastră de oferte preț magazin online predefinite.
Concluzie
Platforma WordPress si WooCommerce oferă o soluție complexă și completă de magazin online, rapid, sigur, versatil, personalizabil, simplu de administrat și gestionat, scalabil, care să poate fi adaptat oricărui tip de afacere. Soluția de ecommerce este potrivită atât pentru un start-up, cât și pentru o companie care are în ofertă mii de produse (sau servicii)
Pluginul WooCommerce furnizează o modalitate echilibrată, cu un raport foarte bun cost / performanță și TCO pentru a crea și dezvolta un shop online cu aspect profesional și performant.
Noi la Web Activ vă stăm la dispoziție cu servicii profesionale de creare magazin online WordPress / WooCommerce. Dacă începeți un proiect nou, folosiți butonul de mai jos pentru contact rapid și spuneți-ne cât mai multe despre el. Vă vom ajuta sa îl dezvoltați, întrețineți și să-l promovați pentru a avea rezultatele dorite.