Agenție digitală creație, web design, marketing online, implementăm și administrăm platforme web profesionale
Agenția digitală Web Activ

Procesul de creare site sau magazin online

Lucrurile bine gândite la de la început, care iau în calcul atât nevoile actuale, cât și posibilitățile viitoare, sunt mult mai în măsură să garanteze succesul unei alegeri. Principiul este unul important, chiar și atunci când vorbim despre intenția de a beneficia de un site de prezentare sau magazin online nou, conform standardelor actuale.  Și cum în orice demers atent, respectarea anumitor etape este definitorie,  vă prezentăm mai jos procesul de creare site sau magazin online în 9 pași esențiali, pe care noi cei de la Web Activ, îi avem în vedere (pentru proiectele ce dispun de bugete mai mari, necesare).

De la început trebuie precizat că, în clipa de față, exigențele specifice domeniului sunt mult mai mari. De aceea, în cazul în care nu stăpâniți foarte bine toate procesele implicate, nu doar pe cel de operare a unui program de creare site, ci și pe cele legate de optimizare, promovare, mentenanță site, există riscul ca, deși totul să fie făcut ca la carte, să nu reușiți să atingeți prea curând țintele propuse.

Iată care sunt cei 9 pași esențiali pentru un proces corect de creare site sau magazin online:

Proces creare site sau magazin virtual
Proces creare site sau magazin virtual
  1. Analiză proiect, funcționalități, conținut, alegere platformă tehnică

Fiecare afacere și fiecare demers de prezența pe internet are propriul specific și propria finalitate.  O evaluare cât mai detaliată și atentă la toate implicațiile, este extrem de importantă pentru obținerea unui brief de proiect cât mai complet. Astfel pregătirea și schițarea cât mai detaliată a unui plan de realizare site de prezentare sau magazin online este parte din proces și un element de bază al construcției.

Cu această ocazie trebuie definite și alese soluțiile optime, de platformă tehnică, conținut optimizat pe cuvintele cheie relevante pentru afacere, intențiile de conversie, limbajul adecvat, în funcție publicul țintă,  module și funcții ce trebuie să fie integrate, limbile de prezentare.

  1. Producere conținut text, imagini, video, mediere, promovare 

În acest moment producerea de conținut de calitate, variat, joacă un rol important în obținerea unei poziții cât mai bune în motoarele de căutare. O agenție specializată, care oferă suport în producerea de texte SEO, imagini optimizate, materiale de prezentare și promovare pe cele mai importante canale, cu cea mai bună vizibilitate, face parte din procesul de creare și producere site sau magazin online. Evident, informațiile și datele oferite de client, vor fi importante pentru  producerea și redactarea conținutului.

  1. Setare mediu privat dezvoltare: instalare platformă, extensii profesionale

Alegerea variantei de platformă și de design, împreună cu instalarea tuturor modulelor și extensiilor profesionale, necesare pentru  funcționare optimă, reprezintă o altă etapă de importantă pentru a asigura o prezență online conformă standardelor și nevoilor specifice. 

În acest moment există numeroase module, ce pot oferi suport real în susținerea și dezvoltarea afacerii. Printre cele mai importante menționăm: module de tip CRM, chat online, automatizări, module de plată cu cardul, de transmitere directă a comenzilor către curier, chatbot, newsletter etc.

  1. Creare design personalizat și iterații (mediere)

Într-un mediu concurențial se pune foarte mult accentul pe crearea unui brand și pe originalitate. Cu cât se va lucra mai mult la aceste detalii și la elementele de diferențiere, cu atât va fi mai bine pentru imaginea și promovarea afaceri. Cele mai importante branduri se focalizează pe crearea și obținerea unei identități unice și pe o prezență personalizată.

În tot acest proces o bună colaborare între agenție și client, va contribui mult la obținerea rezultatelor dorite și la găsirea unor soluții de promovare cât mai adecvate și de impact. 

  1. Implementare design personalizat sau utilizare template-uri grafice

Intenția și bugetul sunt și ele importante în momentul în care decideți să realizați un site. Designul personalizat, original, este cel mai scump și are o perioadă de execuție mai lungă. În schimb, dacă doriți un site rapid, mai ușor de implementat, dar nu lipsit de personalizare, o durată mai scurtă de execuție și costuri mai mici de producere, puteți alege cu încredere varianta unui template predefinit sau pe cea a unui site SaaS. În clipa de față există opțiuni multiple, cu rezultate remarcabile, oricare ar fi tipul de site preferat.

  1. Creare structură pagini, introducere conținut pagini

Procesul de creare site implică în acest pas dezvoltarea structurii de pagini și introducerea conținutului său. Din structura unui site de prezentare nu trebuie să lipsească pagini standard precum Acasă, Despre Noi, Servicii / Produse, Contact. În cazul magazinelor online numărul paginilor va fi mult mai mare, strâns legat de catalogul de produse (categorii și de produsele aflate în ofertă) și poate ajunge și la câteva mii de pagini. 

Paginile nu pot produce conversie și nu ajută în procesele SEO, dacă nu sunt susținute și de inserarea de conținut potrivit, original și optimizat pe anumite cuvinte cheie.

  1. Optimizare SEO onpage

Pentru performanța și rezultate bune pe termen mediu, procesul de creare site implică și elemente de SEO onpage. Acestea includ: optimizarea graficii și imaginilor, adăugarea de conținut, atribute meta / meta descrieri, link-uri între pagini ale site-ului și link-uri către alte site-uri., sitemap, etc. Viteza de încărcare este de asemenea importantă.

  1. Verificare, corecție erori și aprobare client

Beneficiarul are un rol foarte important în întreg procesul de creație a unui site, chiar și atunci când nu este familiarizat cu detaliile tehnice și ceea ce trebuie făcut pentru a obține rezultatele așteptate. De aceea, participarea lui constantă, feedback-ul și implicarea directă în derularea acțiunii sunt parte integrantă din creație și definitorii pentru obținerea unui proiect conform așteptărilor sale.

După finalizarea creației site-ului este obligatorie testarea funcțiilor, depistarea erorilor și rectificarea tuturor problemelor. 

  1. Mutare site pe server de producție

Mutarea site-ului pe serverul de producție (live, disponibil către vizitatori) este ultima etapă a procesul de creare site sau magazin online. Pentru a valida performanțele și funcțiile obținute, serviciul tehnic de găzduire trebuie să fie de calitate, pe un server dedicat, care să garanteze parametrii tehnici și buna funcționare în condiții de încărcare stabilite. Alegerea unui mediu bun de găzduire, performant și sigur, este un alt detaliu care contribuie la performanțele unui site. 

Managementul de proiect este extrem de important în desfășurarea unui proiect, putând face diferența între un succes deplin și un eșec. Fiecare etapă de mai sus este implică o componenta de management importantă pentru claritate și progres. Aplicăm astfel  cunoştinţe, aptitudini şi tehnici pentru toate activităţile proiectului cu scopul de a satisface sau depăşi nevoile şi aşteptările clientului.

Crearea unui site este doar punctul de început, foarte important, în asigurarea unei prezențe online.  Exigențele și competitivitatea din zilele noastre obligă posesori de site-uri să nu se oprească aici, cu prezența online, ci să aloce resurse și în servicii de optimizare SEO, marketing digital și mentenanță.

Noi la Web Activ respectăm regulile de bune practici și vă stăm la dispoziție cu servicii profesionale de creare site sau magazin online. Folosiți butonul de mai jos pentru contact rapid și spuneți-ne cât mai multe despre noul Dvs proiect. Vă vom ajuta să îl dezvoltați, întrețineți și să-l promovați pentru a avea rezultatele dorite.