Agenție digitală creație, web design, servicii SEO și marketing online
Agenția digitală Web Activ

Întrebări frecvente creare site webdesign

Intrebari frecvente creare site
Întrebări frecvente creare site

Indiferent de dimensiunea afacerii sau domeniul de activitate, ai nevoie de un website; dacă înca mai amâni crearea unui site iată câteva argumente:

– Ai acces la (și urmarești achiziție de) clienți potențiali, 24 / 24 ore – 365 / 365 zile;
– Iți creezi imagine și credibilitate, construiești notorietatea afacerii;
– Beneficiezi de promovare și publicitate ieftină, permanentă;
– Concurența ta este probabil, deja online.

Putem sa te ajutăm, în funcție de bugetul pe care il ai la dispozitie cu toate serviciile online de care ai nevoie: de la alegerea și achiziția unui domeniu de internet, crearea unui logo si a site-ului tău, până la servicii de optimizare, administrare, găzduire, marketing și promovare online sau comunicare pe rețele sociale. În plus, îți propunem o suită de instrumente software pentru productivitate, vânzări, automatizări procese și gestiune relații cu clienții (CRM).

Piața de servicii online abundă în oferte de webdesign; în rețeaua de cunoștințe și prieteni este probabil chiar să găsești pe cineva care să te ajute gratuit. Înainte însă de a lua o decizie legată de siteul tău, asigură-te că ții cont de aspectele importante ale proiectului: design grafic preferabil cu impact vizual, funcționalități și usabilitate, optimizare pentru motoarele de căutare (SEO), securitate, garanție și servicii ulterioare de administrare / suport disponibile. Este posibil să găsești și oferte ieftine însă gândește-te că experiența și cunostințele necesare pentru a crea un site bun sunt diverse și implică oameni bine pregatiți în strategie, web design, programare și alte servicii online. Diferența dintre un web design făcut de profesioniști și unul făcut de un amator este mare și nu ar trebui să faci compromisuri pentru imaginea afacerii tale.

Îți recomandăm să ai în vedere câteva obiective importante care vor influiența rezultatele în interacțiunea cu vizitatorii sau clienții tăi:

– Creare un design ‘curat’ și atrăgător, fără elemente care să deturneze atenția de la conținut;
– Un comportament responsiv cât mai bun; în majoritatea domeniilor, traficul de pe dispozitivele mobile reprezintă mai mult de 50 % din totalul traficului pe site;
– O structură logică cât mai simplă a informației, ușor de urmărit;
– Producerea unui conținut la obiect, cât mai simplu, ușor de parcurs și de înțeles de către vizitator.

Iți mai recomandăm să fii preocupat și de optimizarea site-ului încă de la început prin producerea unui conținut relevant de calitate, organizarea informației și rezolvarea unor elemente importante din pagină (adrese url prietenoase, titluri relevante, atribute meta completate, cuvinte cheie, legături).

Pașii pentru realizarea unui site web sunt, de regulă:

1. analiza proiectului (pentru întelegerea obiectivelor tale și conceperea unui plan ce include structura siteului și platforma sa tehnica); eventuale recomandări de conținut și funcționalități;
2. crearea conceptului grafic sau găsirea unei teme de design potrivite, ce poate fi personalizată;
3. instalarea / implementarea platformei site-ului (pagini și funcționalități);
4. introducerea inițială a conținutului în pagini (și eventual a catalogului de produse);
5. testare și verificare încărcare pagini și funcționalități, mici modificări și eliminare erori;
6. trecere website live pe serverul de producție și instruirea administratorilor.

Pe tot parcursul derularii proiectului avem nevoie de implicarea ta activă.

Avem nevoie de tine în următoarele etape:

1. planificare: stabilim împreuna obiectivele proiectului;
2. creație și grafica: avem nevoie de acceptul tău pentru propunerile trimise;
3. conținut site: va fi nevoie să furnizezi conținutul initial (text și multimedia); este posibil însa să externalizezi către noi producerea acestui conținut însă va trebui să îl aprobi.

4. livrare site: avem nevoie de datele de găzduire, respectiv credențiale pentru alte servicii (ex plată online, etc).

Poți să ne trimiți materiale în orice format digital, noi ne vom ocupa de procesarea și introducerea lor în site.

Un template (de design) reprezinta un model grafic (de site) predefinit ca format, structură, organizare informație și care poate fi modificat limitat pentru a corespunde obiectivelor propuse. Folosirea unui template simplifică procesul de creare site și oferă beneficiarului o colecție inclusă (built-in) de funcționalități legate în principal de graficî (butoane, boxuri, tabele, fonturi, combinații de culori, asezare informații în pagina, tipuri de pagini specializate, etc). Comportamentul responsiv garantat pentru diverse browsere și dispozitive mobile, o viteză mai mare de dezvoltare respectiv un preț final mai mic pot fi alte avantaje folosirii unui template.

Datorita creativității designerilor noștri, putem livra un aspect final unic și personalizat al website-ului chiar dacă am folosit o temă predefinită de design, însă cu avantajele de mai sus.

Achiziția unei teme de design profesional poate avea costuri suplimentare (de regulă până în 150 euro).

Crearea unui design unic implică un proces foarte costisitor: analiză cerințe, analiză competiție, creare propunere originală dar care să respecte principii de usabilitate generală; acest proces poate consuma resurse de zeci sau chiar sute de ore. Daca obiectivul tău este să fii absolut unic, asigură-te că aloci buget pentru acest lucru. Sigur, designul este important – el reprezintă modalitatea în care site-ul livrează conținutul său către vizitatori. Poți obține un rezultat foarte bun și în cazul în care folosești un template, modificat însă de noi pentru a obține un aspect unic al site-ului tău.

În funcție de tipul de site și obiectivele urmărite, există mai multe tipuri de platforme tehnice (denumite CMS) care pot genera site-ul tău. Poți alege între o soluție custom dezvoltată pentru tine (de regulă însă mai scumpă dar poate mai ușor de dezvoltat în direcții personalizate / specializate) sau o platformă deja existentă (WordPress, Drupal, Typo3, Magento, Open Cart, Joomla, Prestashop) care vine la pachet cu multe funcționalități (altele fiind opționale și disponibile contra cost). O platformă din cele deja existente iți va permite să schimbi mai ușor furnizorul de servicii.

La finalul procesului inițial de analiză proiect, în funcție de resursele și obiectivele tale iți vom recomanda cea mai bună abordare pentru website-ul tău.

Prețul pentru realizarea unui site depinde de mai mulți factori; cei mai importanți dintre ei sunt:

1. tipul site-ului (corporate / de prezentare, magazin online, etc);
2. marimea site-ului (număr pagini, catalog de produse / servicii) și funcționalități;
3. platforma tehnică aleasă pentru site;
4. webdesignul, grafica și nevoia de atenție la detalii;
5. cine produce și cine introduce inițial informația de conținut;
6. ce servicii adiționale adăugam în proiect (optimizare – atribute meta, creare conținut relevant, etc);
7. câte ore de training și suport vor fi necesare pentru utilizarea interfeței de administrare;
8. domeniu și soluția de găzduire;

Pentru un buget limitat, puteți alege una dintre ofertele noastre cu design și funcționalități predefinite.

Realizarea unui site se poate face într-un interval de la o săptămână până la câteva luni. Durata de dezvoltare a siteului depinde de marimea și complexitatea sa, designul ales, conținutul său, serviciile conexe si suportul de care aveți nevoie. În plus, o parte din timp vom avea nevoie de feed-back-ul tău (răspunsurile și aprobările tale la propunerile noastre). Vezi mai sus și care sunt etapele parcurse pentru creare site.

Da. Proiectul tău poate fi accesat de către tine într-o zonă protejată la noi pe un server de dezvoltare. Poți urmări în timp real dezvoltarea site-ului, poți face observații și poti utiliza ca să comunici sau să partajezi informații cu noi aplicații de management de proiect, tichete și soluții de stocare în cloud .

Găzduirea unui site reprezintă spatiul fizic sau virtual dintr-o structura de servere dedicată în care site-ul sau aplicația ta este instalată și rulează (sistem de operare, programe, bază de date); sistemele de găzduire mai conțin și alte elemente importante pentru a funcționa și a face disponibil site-ul catre vizitatori: conexiuni multiple la internet performante, alimentare neintreruptă (surse ups și generatoare) cu energie electrică, programe software adiționale (ex: antivirus). Găzduirea este asigurată de regulă de companii specializate care o oferă ca și serviciu pentru un abonament lunar.

Caracteristicile principale pe care le oferă un serviciu de gazduire sunt: o aplicație pentru gestionarea spațiului și funcționalităților (de regula Cpanel), dimensiunea spațiului disponibil pe server (GB), lățimea de bandă și traficul disponibil lunar (GB) și performanțele la nivel de procesoare și memorie.
Noi oferim servicii de găzduire pentru proiectele devoltate de noi pentru a simplifica relația clienților pentru furnizorii de servicii digitale.

Administrarea site-ului, întreținerea și mentenanța sa au ca scop verificarea și actualizarea informațiilor pe website, respectiv verificarea bunei sale funcționări și modului în care acesta se prezintă vizitatorilor. Una din activitățile principale este adăugarea sau modificarea conținutului (text, imagini, multimedia) pe site.

Noi recomandăm clienților noștri să fie preocupați și sa aloce resurse acestui tip de serviciu (ce conține o lista mult mai mare de activități, inclusiv intervenții tehnice specializate). Costul periodic al acestui serviciu se stabileste ulterior lansării site-ului și depinde de ceea ce doriți să externalizați echipei noastre pentru a căștiga timp.

Vedeti mai multe detalii despre administrarea site-ului.

Da. Proiectele noastre sunt dezvoltate având o interfață de administrare (CMS) ce permite modificarea conținutului (în anumite limite, destul de largi); interfața de administrare poate fi folosită de catre un utilizator cu o experiență și abilități medii în folosirea Internetului. Recomandăm însa să delegi o singură persoană care să se ocupe de administrare.

Da. De regula includem în sursele site-ului aplicații (ca de exemplu Google Analytics) care monitorizează și înregistreaza traficul pe website. Aceste aplicații vă vor ajuta apoi să luați decizii legate organizarea și conținutul informației, fiind punctul de plecare pentru SEO și campanii de promovare online eficiente.

CMS reprezintă o acronimul unui sistem de management al conținutului. În esență un CMS se atașează la componenta unui program care genereaza paginile unui site (sau aplicație) – făcând de multe ori parte din acesta – și care gestioneaza conținutul site-ului. Un CMS oferă o modalitate prin care utilizatorii fără cunoștințe de programare pot totuși crea și organiza conținut cu relativă usurintă. De regulă, fiecare platformă modernă utilizată de noi oferă un CMS.

Denumirea provine din limba engleza: Search Engine Optimization (Optimizare pentru motoare de căutare). Serviciile SEO reprezintă o colecție de acțiuni având ca obiectiv o cât mai bună indexare a paginilor web de către motoarele de cautare (Google, Bing) și plasarea cât mai sus a paginilor siteului în listele de rezultate la căutările după seturi de cuvinte cheie. Acțiunile vizează în primul rând optimizarea conținutului (text, imagini, etc) și modul în care acesta este interpretat de motoarele de căutare.

Cu cât o pagină este mai bine optimizată cu atât cresc șansele ca pagina să fie poziționată pe primele poziții, in prima pagină de rezultate în motoarele de cautare.

Noi recomandăm să fii preocupat de optimizarea site-ului încă de la inceputul proiectului: concepe un conținut relevant de calitate, organizează informația și rezolva elementele tehnice importante (adrese url prietenoase, atribute meta, legături). Vedeți aici mai multe detalii despre serviciile de optimizare site / SEO. Poți solicita și ulterior servicii SEO însă o preocupare de la începutul proiectului aduce economii ulterioare și rezultate mai rapide.

Proiectele cu componente web pe care le dezvoltăm respecta standardele actuale moderne și folosesc tehnologii care le permit să livreze pagini accesibile pe o colecție diversă de browsere moderne (Microsoft Edge, Google Chrome, Safari, Firefox, Opera), atât în versiuni de desktop (sau laptop) cât și în versiunile folosite pe dispozitivele mobile (telefoane și tablete). O parte din tehnologiile folosite acoperă HTML, XHTML, XML, CSS, JavaScript, Ajax, Bootstrap, PHP, MySQL / Maria Db.