În viața de zi cu zi, în poziția de clienți, ne confruntăm cu decizii privind alegerea unui anumit produs sau serviciu. Cu toate că afacerea dvs are un potențial mare, iar multe companii concurente înregistrează creșteri în vânzări de la an la an, rezultatele dvs nu sunt cele așteptate.
Există câteva greșeli frecvente pe care le fac proprietarii de afaceri mici în legătură cu imaginea lor și abordarea de marketing online.
1. Nu au un site web pentru afacerea lor
Chiar dacă obțineți clienti prin recomndări sau utilizând instrumente de networking, aveți nevoie de un site. Există o mulțime de platforme hosted, self service care oferă template-uri intuitive, astfel incat, chiar dacă nu aveți bugetul pentru a plăti pe altcineva pentru a construi un website pentru dvs., puteți crea totuși un site elegant și profesionist. Posibilitățile puse la dispoziție de platformele de creare site care permit personalizarea și gestionarea simplă a conținutul, fără a dispune de abilități tehnice deosebite, sunt de mare ajutor tuturor celor care vor să aibă o prezență online actuală, modernă, cu costuri cât mai mici.
2. Au o pagină de landing sau un mesaj „site în construcție”
Acestea sunt cuvinte pe care nu ar trebui sa le folosiți niciodată. Dacă o parte a unui site nu este gata complet, pur și simplu nu-l mai afișați. Este mai bine să aveți un site care sa arate complet și profesional, decât unul care este în lucru și care nu ar trebui sa fie online.
3. Au un site web care nu este responsiv pentru dispozitivele mobile
Ei bine, cu toate că afacerea dvs este exact ceea ce consumatorii au nevoie, dacă site-ul web nu poate fi accesat ușor de pe un smartphone sau de pe un alt dispozitiv mobil, atunci s-ar putea ca aceștia să se orienteze către competitori. Telefoanele mobile sunt folosite în peste 40 % dintre tranzacțiile realizate online iar peste 70 % dintre utilizatorii de smartphone cumpără din magazine care pun la dispoziție informații utile pe paginile lor web.
4. Dezvoltă un website fără un plan clar
Dezvoltarea unui website trebuie să țină cont de informații cu privire calitățile dvs, la principalii competitori, avantajele și dezavantajele lor, respectiv punctele forte sau slabe ale afacerii dvs, dar și alte aspecte similare. Începând cu elementele legate de lansare, promovare, dezvoltare și până la cunoașterea pe deplin a pieței și clienților țintă, fiecare componentă este esențială pentru a vă plasa atât în topul preferințelor clienților, cât și în topul căutărilor online.
5. Nu fidelizează clienții existenți
Generarea de noi clienți și vânzări este obiectivul principal al multor afaceri din România. Dar uneori acest proces poate fi costisitor. Transformarea unui client ce cumpără o singură dată într-un client loial poate genera o profitabilitate crescută pentru afacerea dvs. Procesul de fidelizare și retenție poate fi complex însă este la fel de important ca și cel de achiziție clienți.
6. Neglijează imaginea brandului
Imaginea brandului dvs înseamnă reputație. Iar după cum bine știm, reputația este greu de construit și mai ales ușor de pierdut. De aceea, strategia pe care o alegeți și o implementați trebuie să țină cont întotdeauna de încredere și reputație. Construiți-vă un logo, un slogan și o imagine grafică care să vă reprezinte și care sa fie cât mai ușor de identificat și reținut de către clienții dvs.
7. Au o imagine nerealistă asupra bugetului de promovare
Bugetul reprezintă un punct sensibil nu doar pentru proprietarii de business ci și pentru echipele de marketing. Rezultatele obținute în urma derulării unei campanii fără un buget realist nu corespund adesea așteptărilor dvs inițiale. Setați-vă obiective clare și apoi construiți-vă un buget de promovare care să permită atingerea lor.
8. Ignoră concurența online
Competiția reprezintă un lucru bun. Monitorizarea online a concurenților este utilă pentru a vedea ce fac ei și dvs nu faceți deloc, ce fac ei bine și dvs greșit și pentru a vedea unde se plasează business-ul dvs.
9. Renunță prea devreme la anumite strategii de marketing online
Orice strategie online are nevoie de timp pentru a-și dovedi (sau nu) eficiența. Trebuie însă să o înțelegeți cât mai bine și să aveți încredere în obiectivele stabilite. Dacă ați găsit o strategie care funcționează pentru dvs, folositi-o cât mai mult, până când rezultatele se vor dilua în timp.
10. Încearcă să reinventeze roata
E foarte bine sa fiți creativ și inovativ, atâta vreme cât nu pierdeți din vedere că obiectivul dvs este să vindeți și să obtineti profit. Tehnicile și strategiile de marketing online care dau rezultate sunt în linii mari aceleași, doar că ele suferă adaptări în funcție de specificul fiecărui produs / serviciu / domeniu de activitate.
O parte dintre cele greșelile de mai sus reprezintă modalități sigure de a-ți pierde credibilitatea față de potențialii clienți. Chiar și în cazul unei afaceri mici, clienți vor să vadă că sunteți un profesionist care a alocat timp și resurse pentru construcția unei prezențe online credibile, unitare.
Este ușor să faci greșeli, dar și mai ușor este să înveți din experiența altora. Înțelegem și că bugetul pe care-l aveți la dispoziție este componentă importantă în decizia de alegere în construirea unei strategii online însă recomandarea noastră este să țineți cont mai ales de obiectivele pe care le aveți.
Vă aflați într-una din sau mai multe situații de mai sus?
Noi la Web Activ îți stăm la dispoziție cu o experiență de peste 15 ani, servicii complete de strategie, creare website, marketing digital, promovare și comunicare online. Pentru următorul proiect (dezvoltare sau promovare), folosește butonul de mai jos pentru contact rapid și spune-ne cât mai multe despre el. Te vom ajuta să îl dezvolți și să îl promovezi pentru a avea rezultatele dorite.