Pentru a putea fii promovat cu rezultate bune, un site are nevoie de conținut de calitate și de o comunicare cât mai eficientă cu clienții. Cum rețelele de socializare sunt azi platformele cu cel mai mare număr de utilizatori angajați, realizarea și publicarea acolo de materiale dedicate, care să atragă atenția și să genereze trafic reprezintă o importantă sursă pentru a obține clienți.
Mai bine de jumătate din populația adultă de pretutindeni accesează frecvent cel puțin o rețea de socializare. Acest aspect face din includerea social media în planul de dezvoltare a unei afaceri, un instrument de marketing extrem de important.
În funcție de domeniu și de competitivitatea pentru mesajul său, un site are nevoie de o prezență online cât mai diversificată și mai complexă, de strategii și campanii de promovare bine gândite. Fiecare dintre elementele implicate într-o pagină web, respectiv design și grafică, conținut, multimedia, optimizare pentru motoarele de căutare și pagini de social media asociate etc. joacă un rol bine definit în promovarea sa. Succesul unei afaceri cu prezență online urmează o sumă complexă de mai mulți factori de care trebuie sa tineti cont. Răspunsurile la următoarele seturi de întrebări vă vor ajuta sa aveți o imagine clară a prezenței voastre în rețelele de socializare pe care să o construiți, în condițiile în care mediul online devine din ce în ce mai competitiv.
Ce este de făcut pentru a integra social media în strategia de dezvoltare și promovare a unei afaceri? Care sunt rețele de socializare pentru a vă promova produsele și serviciile? Cum puteți realiza materiale care să fie pe placul celor pe care vi-i doriți drept clienți? Cum puteți folosi avantajele oferite de aceste canale în favoarea voastră sau pentru a vă depăși concurența?
Iată câteva recomandări pentru a vă asigura o prezență pe rețelele de social media cât mai apreciată:
- Stabiliți-vă câteva obiective clare
Pentru a obține rezultate, în orice strategie de business, trebuie să vă puneți obiective clare, pe cat posibil măsurabile, pe care să le urmăriți cu atenție. Atingerea acestora va fi un bun semnal că ceea ce faceți este bine și că efortul depus este unul cu rost.
Stabiliți obiective care să țină seama de strategia SMART. Cu alte cuvinte scopurile propuse trebuie să fie specifice, măsurabile, relevante, tangibile și conform unui plan organizat calendaristic. Acestea trebuie să fie centrate pe aspecte care au un impact real asupra afacerii. De exemplu, nu este suficient să vă bucurați de mai multe like-uri, abonați și urmăritori, este important și ca pe această cale să obțineți mai mulți clienți.
- Realizați un plan pentru social media
Orice forma de promovare eficientă are nevoie de un plan. Canalele care aparțin acestui tip de comunicare sunt numeroase și fiecare are publicul și specificul lui. Pentru a reuși să obțineți rezultatele pe care vi le propuneți, este bine să plecați la drum cu câteva obiective clare, o strategie clar definită și un calendar de acțiuni pe care să-l respectați cu mare strictețe. Doar astfel rezultatele pozitive vor începe să apară.
Instrumentele puse la dispoziție de social media sunt simplu de folosit. Pentru a vă face cunoscut și a converti apoi vizitatorii în clienți, nu este neapărat nevoie să apelați la o formă plătită de promovare. Totul este să vă puneți la lucru creativitatea și să postați regulat conținut interesant și util pentru audiența voastră.
- Alcătuiți un calendar de postări
Acest calendar cu zile și date clare, cu teme alese în funcție de sezon și target, vă poate ajuta să alegeți mai bine subiectele, să comunicați mai bine cu clienții, să vă pregătiți din timp postările pentru perioade care pot aduce angajamente și conversii mai bune. Activitatea și alocarea de resurse devin astfel predictibile. Nu uitați de regula care prevede echilibrarea raportului între informativ și comercial. Publicul vostru va aprecia mai mult un conținut creativ orientat spre informare și educare, decât unul care promovează insistent și agresiv produse sau serviciile aflate în ofertă.
- Studiați-vă bine audiența
În cele mai multe cazuri se spune că acest aspect trebuie să fie avut în vedere încă de la început. Însă, în realitate lucrurile nu stau neapărat așa. Nu ezitați să studiați și să colectați în permanență date legate de preferințele și de specificul publicului vizat. Pe parcursul derulării campaniilor puteți afla că produsele sau serviciile voastre pot fi vândute și unei alte categorii, la care nu v-ați gândit. Sau puteți afla cum să vă îmbunătățiți sau să vă îmbogățiți oferta.
- Inspirați-vă de la concurență și de la cei mai buni
Nu ezitați să vă uitați și în ograda concurenței pentru a vedea ce postează aceștia și care este nivelul de angajament ce poate fi atins de subiectele care au stârnit cel mai bine interesul publicului. Folosiți apoi informațiile obținute în mod inteligent.
Fie că vă inspirați de la concurență, de la firme cu activități conexe sau de pe pagini care au obținut rezultate foarte bune, nu copiați! Tratați mereu subiecte actuale și cu potențial impact.
- În funcție de specificul produselor și serviciilor și de publicul vizat, alegeți mai multe platforme pe care să vă promovați.
Chiar dacă Facebook deține supremația și acolo socializează cea mai largă bază de clienți potențiali (după vârstă, sex, ocupație, preferințe, interese), merită să vă orientați și către alte rețele în funcție de tipul de produse sau servicii. Instagram, Snapchat, LinkedIn, YouTube sau TikTok oferă alternative pentru multe afaceri. Puteți testa astfel mai bine piața și puteți avea surpriza de a descoperi că produsele și serviciile voastre atrag mai bine pe alte canale de social media, cu costuri mai mici și cu un public mult mai îngust..
- Căutați să vă extindeți mereu audiența
După eforturi susținute (de saptamani sau chiar luni de munca intensă), ați obținut în sfârșit audiența pe care v-ați propus-o. Însă nu este momentul să ridicați piciorul de pe pedală. O perioadă relativ scurtă de inactivitate vă poate face să pierdeți rezultate la care ați lucrat foarte mult. Este o munca în plus să recuperați ceva ce ați avut. Recomandăm să fiți mereu activi și să căutați să achiziționați în permanență audiență. Dați, pe cât posibil, tot ce aveți mai bun!
- Construiți relații durabile
Succesul unei afaceri nu constă doar în a face noi achiziții de clienți, ci și în a păstra cât mai mulți dintre clienților deja existenți. Pentru aceasta este nevoie să fiți mereu atenți cu cei care vă sunt alături și care v-au ajutat poate chiar și atunci când erați la început și necunoscuți. Este foarte important să vă creați o bază solidă de clienți, cu care să comunicați permanent și pe care să-i recompensați pentru fidelitatea lor.
- Răspundeți prompt tuturor solicitărilor sau plângerilor
Pentru a vă construi o imagine durabilă și pozitivă este important să răspundeți cât mai multora dintre solicitările venite din partea urmaritorilor sau abonaților voștrii. Oamenii vor fi plăcut surprinși și vor aprecia că v-ați făcut timp pentru ei.
Chiar și atunci când este vorba despre o plângere, o reclamație sau despre o nemulțumire, nu lăsați lucrurile nerezolvate. Puteți face o impresie neplăcută și puteți avea multe de pierdut. Reputația se construiește greu și internetul este nemilos mai ales în astfel de situații. Este nevoie doar de mici greșeli pentru a pierde ceea ce ați construit cu mari eforturi.
- Folosiți eficient instrumentele existente pentru îmbunătățirea prezenței în social media
Un mare avantaj oferit de rețelele de social media este reprezentat și de instrumentele automate care pot ușura și eficientiza munca. Există numeroase tool-uri care vă pot ajuta să obțineți rezultate mult mai bune și să vă sporiți productivitatea. Printre cele mai apreciate menționăm: Hubspot, Zoho Social, Bitrix24, Hootsuite, Brandwatch, VSCO, Canva, BuzzSumo, Pocket, etc. Aceste instrumente vă pot ajuta să gestionați mai bine sau într-un singur loc toate datele primite, să vedeți unde sunteți menționați și să obțineți un angajament mai bun, să creați postări, să realizați conținut cât mai diversificat și cât mai atrăgător. Multe dintre aceste instrumente oferă în pachetul gratuit functionalitati de baza suficiente.
- Fiți originali și mai creativi în tot ceea ce faceți
Dacă vreți să atrageți atenția, să primiți aprecierea audienței și cât mai multe share-uri, realizați postări care să fie cât mai originale și mai interesante, care să merite să fie văzute. Un slogan, o imagine, un filmulet, un GIF animat, pot face minuni pentru brand și pentru conversie. Oamenilor le place să împărtășească pe rețelele de socializare ceea ce cred că este frumos, interesant, amuzant, special. Realizarea unui infografic sau a unui filmuleț cu avantajele și aspectele cele mai importante pentru produsul sau serviciul vândut, poate aduce un trafic suplimentar binevenit. Urmăriți să comunicați original, cu umor și să obțineți conținut ce atrage și poate deveni viral; utilizatorii vor partaja acest conținut mai departe iar voi veți beneficia de o promovare gratuită. Chiar dacă este nevoie de mai multă implicare pentru a realiza astfel de materiale, rezultatele ce pot fi obținute merită efortul.
- Realizați campanii de promovare plătite
Crearea de campanii de promovare (Facebook, LinkedIn, Google, etc.) reprezintă cea mai rapidă modalitate de a ajunge în atenția publicului tinta pe rețele de socializare prin creșterea vizibilității mesajelor. Puteții obține astfel imediat primele reactii putând câștiga chiar primii clienți. Dacă setați bine campania și răspundeți nevoilor și interesului publicului, rezultatele sunt garantate. Platformele oferă interfețe intuitive de administrare a campaniilor și mecanisme automate de ajustare a parametrilor astfel încât puteți să vă ocupați chiar voi de setarea și urmărirea campaniei. Un expert în performance marketing va utiliza toate instrumentele complexe pentru a obține rezultate maxime însă veți putea obține și singuri rezultate acceptabile.
- Urmăriți și evaluați în permanență rezultatele obținute
Pe măsură ce puneți în practică o strategie și un plan de social media este important să urmăriți și să analizați permanent rezultatele obținute. Doar astfel puteți ști dacă ceea ce faceți este bine, unde a mers bine, unde ați greșit și ce poate fi îmbunătățit. Folosind instrumente de măsurare a datelor și eventual un test de tipul A/B, puteți vedea mai bine unde trebuie să faceți modificări, ce puteții optimiza și ce gen de postări au adus rezultatele cele mai bune.
Concluzie:
Oricare ar fi dimensiunea unei afaceri, posibilitățile oferite de rețelele sociale sunt nelimitate și spectaculoase. Ele permit o mai bună conectare cu audiența, interacțiune, atragerea de noi clienți și sporirea autorității unui brand. Chiar dacă la început rezultatele pot fi modeste, dacă veți ține seama de recomandările de mai sus și veți depune un efort susținut, efectele pozitive nu vor întârzia să apară. Totul este să identificați canalele cele mai potrivite, să creați conținut adecvat, să oferiți clienților mesaje de valoare și să alocați resurse constante pe o perioada lungă de timp (luni și ani de zile).
Noi la Web Activ îți stăm la dispoziție cu servicii de comunicare pe rețele de socializare. Dacă începi un proiect online (dezvoltare sau promovare), folosește butonul de mai jos pentru contact rapid și spune-ne cât mai multe despre el. Te vom ajuta sa îl dezvolți și să îl promovezi pentru a avea rezultatele dorite.