Agenție digitală creație, web design, servicii SEO și marketing online
Agenția digitală Web Activ

Recomandări creare website – bune practici

  • 3 reguli pentru a crea o pagină web eficientă
  • Cat de multă grafică e nevoie în website?
  • Avantajul imaginilor de mici dimensiuni
  • Alege numele site-ului (domeniului)
  • Când dezvolți un site asigură-te că …
  • Vizitatorul rămâne pe site-ul meu sau merge mai departe?

Toate elementele unei pagini web, cele de grafică, de interactivitate cu vizitatorul ar trebui sa fie în concordanță de scopul paginii, cu mesajul pe care pagina web îl are de comunicat.

Acest principiu se aplica chiar și la paginile personale, care sunt în general o oglinda a creatorului lor, în mod normal ele trebuie sa reflecte personalitatea, modul de a vedea anumite lucruri, respectiv opiniile și ideile celui care le-a produs.

Mesajul pe care o pagină web trebuie să-l comunice aliniază toate elementele paginii respective, incluzând fondul, grafica, imaginile (și materialele video), textul și culoarea lui, elementele de interactivitate și în primul rând conținutul de idei.

3 reguli pentru a crea o pagină web eficientă

Regula celor 5 de secunde
Prima pagină trebuie sa se încarce repede, în cel mult 4-5 de secunde; după aceste secunde 50% din vizitatori apasă butonul BACK al browser-ului și părăsesc site-ul. Utilizatorul, (dar și algoritmul Google), nu are răbdare cu site-urile lente mai ales pe conexiuni de date mobile. În cazul în care pagina se încarcă în mai mult de 6-7 secunde, recomandăm să avertizați vizitatorul printr-un mesaj; secundele suplimentare de așteptare trebuie însă sa se justifice prin ceea ce pagina oferă în plus.

Regula celor 3 click-uri
În orice pagină importantă din site trebuie să se poată ajunge prin maximum trei click-uri. În caz contrar vizitatorul se va simți rătăcit în pagina, va uita pe unde a navigat deja și nu va mai ști sa revină la partea care l-a interesat.

Regula celor cinci degete
Într-o înșiruire de tip listă (oferte, avantaje, servicii, etc) e bine să existe cel mult 5 opțiuni. 60% dintre vizitatori le vor citi, oricum, numai pe primele 5, restul fiind ignorate.

Cât de multă grafică e nevoie în website?

Prea puțină grafica? Prea multă grafica? Ambele situații vor îndepărta vizitatorii de pagina dvs! În principiu, scopul imaginilor din cadrul unei pagini de web este acela de a sublinia textul sau mesajul paginii respective (cu excepția paginilor al căror scop principal este grafica). În majoritatea cazurilor grafica unei pagini nu este un scop în sine, ci un mijloc prin care se pot atinge anumite scopuri. Datorită acestui lucru browser-ul trebuie ajutat pentru a încărca cat mai rapid partea grafica. În plus, grafica va diferi substanțial în funcție de dispozitivul (ecranul) pe care utilizatorul îl folosește.

Avantajul folosirii imaginilor de mici dimensiuni

Fotografia thumbnail este mărimea cea mai folosită de browsere datorită dimensiunilor ei reduse (aproximativ 100-200 pixeli). Există apoi și posibilitatea ca aceea imagine sa fie vizualizată apoi la o rezoluție mai mare (într-o pagină sau galerie separată) cu ajutorul unui link. Orice amplasare inutilă a unei imagini în cadrul paginii web creeaza o experiență de navigare mai greoaie.

Alege inspirat numele site-ului (domeniului web)

1. succesul unei afaceri pe Internet începe cu alegerea numelui de domeniu;

2. daca nu ai folosit brandul ca si denumire a domeniului atunci ea (denumirea) trebuie sa fie una relevantă, cât mai usor de reținut;

3. un nume lung = o adresă mai lungă care reține mai greu decat una mai scurtă;

4. domeniul de internet este proprietatea firmei tale, fiind ca o marca (sigla) înregistrată.

Când dezvolți un site web asigură-te că:

1. site-ul tău comunică cu utilizatorul și oferă valoare adăugată acestuia; un utilizator interesat revine cu plăcere și interes (iar algoritmul Google ține cont și de acest aspect).

2. site-ul este ușor de parcurs, citit și de utilizat; elementele de uzabilitate motivează un vizitator să rămână în site, creând angajament.

3. site-ul tău de web nu este plictisitor; pe scurt – “Dacă nu vinde, nu este creativ” (David Ogilvy).

Fă în așa fel ca site-ul tău să ofere informație de calitate, nouă, permanent (Google apreciază foarte mult și acest aspect) iar oamenii vor reveni să citească. Adăuga periodic articole, studii de caz, opinii, informații noi. Oferă resurse. Utilizatorii Internetului căuta informații relevante.

Vizitatorul rămâne pe site-ul meu sau merge mai departe?

Un vizitator online nu oferă mai mult de 30 de secunde de atenție unui site neprofesional. Se grăbește să caute ceea ce îl interesează !

Studierea unui website sau ignorarea acestuia sunt decise de cele mai multe ori în primele 30 de secunde ale vizitei sale. In plus, orice pagină web va fi comparată cu alte zeci sau sute de pagini vizitate anterior.

Prima impresie este astfel decisivă. Elementele remarcate vor fi:

  • viteza de încărcare a site-ului;
  • calitatea graficii și impactul său asupra mesajului;
  • prezența informației relevante căutate;
  • structurarea informației și uzabilitatea.

Orice utilizator cu experiența poate face diferența între un website profesional și un website conceput de un amator. Independent de conținut, forma de prezentare a paginilor va influența indirect încrederea clientului în compania respectivă.

Realizat corect, un website profesional devine un instrument eficient care va lucra 24h /zi, 365 de zile/an pentru a atrage noi clienți, a vinde produse și servicii sau a oferi suport clienților sau prospecților.

Noi la Web Activ îți stăm la dispoziție cu servicii complete de creare site și web design. Dacă începi un proiect online (dezvoltare sau promovare), folosește butonul de mai jos pentru contact rapid și spune-ne cât mai multe despre el. Te vom ajuta sa îl dezvolți și să îl promovezi pentru a avea rezultatele dorite.