Găsirea celei mai potrivite oferte de preț pentru creare site de prezentare corporate nu este o misiune ușoară. Cel mai bun raport calitate-preț este în multe cazuri o problemă subiectivă. Chiar dacă numărul agențiilor de web design a crescut o dată cu cererea, în realizarea unui proiect reușit un rol important îl joacă nu doar tipul site-ului și funcționalitățile dorite, ci și mai ales priceperea și experiența echipei care se ocupă de fiecare etapă a procesului de dezvoltare site.
Care sunt elementele recomandate de care să țineți cont în realizarea unui site corporate modern?
Pentru a ști ce să cereți și cum să evaluați oferta de preț pentru creare site de prezentare, vă recomandăm să aveți în vedere următoarele elemente:
- consultanță tehnică și de marketing inclusă (obiective, platformă, conținut);
- dacă este un proiect personalizat sau un proiect după un template predefinit;
- tipul de platformă preferat pe care va fi realizat;
- numărul de pagini și complexitatea structurii site-ului;
- tipul și calitatea conținutului (text, imagini utilizate);
- funcționalități standard și nonstandard, formulare, calculatoare, integrări cu diverse alte aplicații, automatizări;
- design, structură și conținut optimizat pentru motoarele de căutare;
- viteza cât mai mare de încărcare, pe orice dispozitiv folosit;
- integrare cu instrumente măsurare performanțe, precum Google Analytics, Google Search Console, Hotjar, etc;
- instalare și găzduire pe un server care să permită funcționarea optimă și fără întreruperi;
- servicii periodice recomandate de administrare site, mentenanță, update, suport și securitate.
Un site actual are nevoie de mult mai multe zeci (sute sau chiar mii) de ore de lucru pentru a implementa caracteristicile și elementele dorite și necesare de design, funcționalități și performanță. Cerințele tehnologice, așteptările utilizatorilor, algoritmii motoarelor de căutare se schimbă mereu iar designul și programarea trebuie să țină pasul.
Care sunt factorii care influențează prețul unui site de prezentare corporate?
Orice firmă cu o strategie clară și care alocă resurse pentru imaginea sa corporate are nevoie de un site personalizat, original, care funcționează perfect și la cele mai înalte standarde disponibile în prezent. De aceea un site de prezentare corporate va trebui să aibă cu siguranță un design unic, care să reflecte cât mai bine specificului activității și elementele de diferențiere față de concurență.
Factorii care vor influența prețul unui site de prezentare corporate vor fi direct legați de opțiunile alese pentru toate elementele de design, grafică, conținut, personalizare, construcție, funcționalități, automatizări, performanță, siguranță, integrări și optimizare. Orice proiect care are nevoie de performanță trebuie să bifeze elementele din lista de recomandări de mai sus.
Un aspect extrem de important pentru un site de anvergură este livrarea lui în cele mai bune condiții de optimizare SEO. Se creează premisele necesare pentru a urca cât mai bine în rezultatele de căutare, după ce în prealabil oferă utilizatorilor o experiență de navigare cât mai bună. Un site cu design orientat SEO va fi cu siguranță mai scump decât un site care nu ia în considerarea această opțiune în faza de construcție.
Un site corporate trebuie sa fie unul securizat. Prezența unei conexiuni criptate și a unui certificat de securitate SSL oferă mai multă încredere utilizatorilor și influențează pozitiv ranking-ul în Google.
Azi orice web site are nevoie de conexiuni cu rețelele sociale. Prezența activă în social media pe canalele potrivite, legarea lor de site, angajamentul primit al vizitatorilor, pot influența semnificativ performanțele unui website (și succesul său).
Chiar dacă site-ul corporate poate fi pentru o afacere B2B și este de așteptat ca el să fie accesat mai mult de pe desktop sau ecran mare, o versiunea responsivă este de asemenea obligatorie pentru un site actual. O astfel de facilitate este deja standard pentru orice abordare modernă.
Un site corporate este generat și pilotat de o aplicație web numita CMS (Content Management System). Acesta oferă posibilitatea utilizatorilor clientului de a putea face modificări în site și de a gestiona mult mai ușor pagini de conținut (noutăți, evenimente, produse și servicii noi, blog). Pentru a putea fi bine utilizat și în condiții sigure, va fi nevoie și de training și suport pentru personalul care va utiliza interfața de administrare.
Componentele tehnice, precum formularele de abonare sau comandă a unor pachete de servicii, modulele pentru a trimite mesaje sau pentru comentarii, formulare și butoane CTA, plată online, integrare cu ERP / CRM / facturare / logistică, alte funcționalitățile speciale, vor avea costuri de configurare și setare.
Unele funcționalități și servicii care fac parte dintr-un site corporate pot fi integrate prin servicii software terțe (saas) care pot avea costuri recurente, periodice.
Chiar dacă cele mai multe platforme CMS alături de plugin-uri, programe și module sunt open source, de fiecare dată trebuie luate în considerare costurile de configurare, setare și personalizare. Marea majoritate a platformelor sunt disponibile și cu costuri periodice de licentiere, suport și update.
Dacă, pentru noul site, este nevoie de conținut (nou), optimizat pentru motoarele de căutate, cu siguranță va fi nevoie de serviciile unui SEO content writer sau SEO copywriter. Efectuarea unui studiu specializat de cuvinte cheie și scrierea de conținut profesionist va asigura o poziționare mai bună în rezultatele motoarelor de căutare. În funcție de calitate și de cantitatea de conținutul necesar, costul de redactare conținut trebuie adăugat la prețul de realizare a site-ului. Imaginile și conținutul multimedia trebuie să fie de calitate, relevante iar în lipsa unor materiale proprii (rezultate în urma unor sesiuni foto profesionale), ele trebuie achiziționate și licentiate din bibliotecile de conținut multimedia specializate.
Nu putem trece cu vederea că un site are nevoie, înainte de livrare, de testare și verificare a tuturor funcționalităților și instalare pe serverul de producție. Astfel pot fi depistate și corectate eventuale probleme și erori existente evitându-se riscul de a fi observate prima oară de către utilizatori.
În cazul în care așteptați un eveniment important sau o lansare apropiată, urgența nevoii de execuție și finalizare rapidă a proiectului poate antrena și ea o serie de costuri legate de plata orelor suplimentare din echipa dezvoltatorilor.
Există așadar multe elemente și factori care influențează prețul unui site de prezentare corporate. Dacă obiectivul final are în vedere performanța site-ului, colaborarea cu o agenție digitală specializată de web design poate aduce rezultatele dorite, în măsura resurselor alocate (timp și bani).
Un site actual de prezentare corporate trebuie să fie prezentat vizitatorilor la standarde cât mai ridicate de performanțe.
Proiectarea și planificarea pentru a beneficia de un preț bun pentru un site de prezentare corporate
Pentru a realiza un website conform preferințelor și scopurilor de marketing urmărite, etapa inițială de proiectare (ce poate include schițe) este foarte importantă pentru conceperea, dezvoltarea și finisarea proiectului.
Astfel va fi nevoie de un brief de specificatii cât mai amănunțit, în care să fie notate și detaliate toate aspectele definitorii pentru natura și reușita proiectului. În aceasta etapa vor fi discutate și clarificate detalii legate de: tipul de design preferat, integrarea graficii corporate sau servicii creare logo și branding, dispunere și număr de pagini, structură pagini și subpagini, tip de conținut, structură și design pagină, elemente de diferențiere, specific, amplasare și culoare butoane de navigare sau de call to action, module și integrări diverse etc.
După ce au fost analizate și clarificate toate aspectele definitorii pentru site-ul web al firmei, agenția de web design poate veni cu recomandări și soluții pentru punerea în practică a întregului proiect. Pe baza deciziilor finale se poate face o ofertă corectă de preț site de prezentare corporate. Elaborarea unui proiect de specificatii poate avea costuri suplimentare dacă el nu poate fi livrat de către beneficiar sau nu a fost inclus în înțelegerea de contract.
În cazul companiilor mari sau pentru corporații recomandăm realizarea de proiecte personalizate, care să reflecte cât mai bine imaginea, brandul, valorile și principiile pe care se bazează afacerea. O afacere unică are nevoie de un web design unic, așa cum este și ea!
Concluzie
Ori de câte ori aveți de realizat un site de prezentare corporate și aveți în plan să obțineți ceva special, apelați la o agenție web design. Aici puteți găsiți experiența, procedurile, soluțiile tehnice, optimizare SEO și de content writing, cele mai avantajoase pentru livrarea unui proiect performant. Rețineți faptul ca într-un proiect online pot fi angrenați mai mulți specialiști, fiecare experți în domeniul său (manager de proiect, web designeri, programatori, web developeri, creatori de conținut, specialiști SEO, specialiști în marketing și comunicare, testeri, etc).
Dacă reușiți să aveți o bună comunicare, veți ști clar care sunt detaliile și funcționalitățile cele mai potrivite. Și, evident, care este prețul corect pentru un proiect de web design corporate actual, capabil să reflecte valoarea afacerii și să genereze vizibilitatea și performanțele dorite.
Noi la Web Activ vă stăm la dispoziție cu servicii complete de creare site și web design. Dacă începeți un proiect de website, folosiți butonul de mai jos pentru contact rapid și spuneți-ne cât mai multe despre el. Vă vom ajuta sa îl dezvoltați, întretineți și să-l promovați pentru a avea rezultatele dorite.